Köpvillkor

Nedan finner du de köpvillkor som gäller när du gör ett köp på www.willekulla.se. Vid köp ingås avtal mellan kund och Willekulla (Lina Karlsson, orgnr: 8403252946). Willekulla ingår endast avtal med kunder som är myndiga och över 18 år, alternativt omyndig kund med målsmans tillstånd och godkännande.

 

Priser & produkter

Samtliga priser hos Willekulla anges i svenska kronor eller Euro inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick. Om felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Willekulla rätten att ändra detta i efterhand. Willekulla tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.

 

Avvikelser i utseende

Vi strävar alltid efter att presentera produkternas egenskaper och utseende så verklighetstroget som möjligt med förbehåll på återgivning av färger och detaljer som kan variera p.g.a. teknikaliteter. Mindre skiljaktigheter i mått och utseende mellan presenterad produkt på hemsidan och levererat exemplar kan förekomma av naturliga eller produktionstekniska orsaker. Om du som kund upplever olikheter i färg på angiven bild enligt hemsidan och er mottagna produkt så ber vi er kontakta oss.

 

Ändrade uppgifter

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga eller ändrade uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella feltryck i produktinformation, pris och lagersaldo.

 

Rabattkoder

Observera att rabattkoder inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Rabattkoder gäller endast vid 1 köp och går inte att använda efter angiven tid.

 

Beställning 

 

Beställning av Willekullas produkter sker via Willekulla.se. För att en beställning skall vara bindande för Willekulla, måste beställningen skriftligen bekräftas av Willekulla före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produktsortiment utgått eller av annan anledning produkten inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Willekulla ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt trots att kunden beställt densamma enligt ovan.

 

Leverans 

På Willekulla.se ingår alltid moms i angivet pris. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 999 kr på alla postpaket i Sverige. Fraktkostnaden beror på kundens val av leveranssätt. Willekulla levererar produkterna i samarbete med DHL, DSV, FedEx, TNT och UPS. Vi skickar våra leveranser på tisdagar och torsdagar, därefter är leveranstiden normalt 2 till 5 arbetsdagar om produkterna finns i lager (såvida ingen annan information anges i produktbeskrivningen).

 

Uthämtning 

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Hämtar du paket åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation. Läs mer här:

https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/hamta-paket.html

 

Leveransförseningar 

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp skall ske skriftligen via vårt kontaktformulär. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Willekullas leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot Willekulla. Willekulla förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

 

Ansvar vid transport

Willekulla ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Willekulla.

 

Betalning

Inom Sverige sker alla betalningar via Klarna, antingen som direktbetalning från ditt bankkonto eller via kortbetalning. Om du beställer från ett annat land än Sverige sker betalningen via PayPal. 

Vill du betala på ett annat sätt? Kontakta oss så kanske vi kan lösa det.

 

Ej uthämtad vara

Din beställning förvaras normalt i 14 dagar på terminal/ombud efter ankomst. Hämtar du inte ut beställningen kommer den värderas som outlöst gods och paketet går i retur med en tillkommande returavgift.

 

Felleveranser

Vid felleverans har du skyldighet att meddela oss samt skicka tillbaka den felskickade varan om inget annat anges.

 

Ångerrätt & retur

 

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten gäller endast om produkten och originalförpackningen är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten. Willekulla erbjuder även alltid 99 dagars öppet köp.

 

Öppet köp

Hos Willekulla har du alltid öppet köp i 99 dagar. När du nyttjar öppet köp ska produkten returneras i nyskick, d.v.s. i oöppnad förpackning, omonterad och oanvänd. Som kund betalar du för returavgiften samt är ansvarig för varans skick under returen.

 

Reklamationer

För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte då Willekulla ej kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller ej vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Kundens faktura eller kvittens gäller som garantibevis.

 

Transportskador 

Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till Willekullas kundservice inom skälig tid. Willekulla uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall kunden kontakta oss. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

 

Returer 

Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning (om sådan finns) och du som kund står för returfrakten. Kvitto/följesedel skall alltid skickas med vid retur.

När du returnerar en produkt är det viktigt att du emballerar väl. Om varan är trasig när vi får tillbaka den kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot fraktbolaget. 

Läs mer om hur du returnerar en produkt här.

 

Återbetalning

När Willekulla mottagit, behandlat och godkänt din retur sker återbetalning i första hand enligt samma betalningsmetod som du valde när beställningen genomfördes. Återbetalningen är dig tillhanda senast 14 dagar efter att Willekulla informerats om att dina produkter är skickade i retur. Eventuella extra frakt- och tillvalstjänster återbetalas inte. 

 

Datahantering & integritet

 

På Willekulla värnar vi om din personliga integritet och vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. I vår integritetspolicy kan du läsa om hur Willekulla hanterar dina personuppgifter.

 

Tvist

 

Willekulla lyder under Konsumentköplagen, Distansavtalslagen och gällande EU lagstiftning kring konsumentköp. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Willekulla att frivilligt följa eventuella rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN) dit du som kund kan vända dig för hjälp med tvistlösning. Enligt gällande EU regler kan du även välja alternativet att söka hjälp med tvistlösning genom EU kommisionens ODR platform. Vid frågor gällande Willekullas köpvillkor är du välkommen att kontakta oss.

 

Force majeure

 

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Willekullas kontroll och som Willekulla inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har Willekulla rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är Willekulla ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden har haft.

Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.